2012年10月29日 星期一

Taylor Swift - Holy Ground 中文翻譯歌詞



Taylor Swift - Holy Ground
泰勒絲 - 聖潔之地

Written by Taylor Swift


i Was reminiscing just tHe othEr day
我回憶起那天
while haviNg coffee all alone
獨自品嚐咖啡
and lord it took me awaY
回想得出神
back tO a first glance feeling on new york time
回想起第一次感受到紐約時光的那刻
back when yoU fit my poems like a perfect rhyme
回想起你成為我詩的主角 就像完美的押韻
took off faster than a green light, go
起飛的速度比綠燈還快,走吧
yeah you skip the Conversation when you Already know
當你發現我在門邊留下的字條 寫滿我們的荒謬
i left a note on the door with a joke we'd Made
你連解釋都不解釋
and that was thE firsT day
那是第一天

and darling it was gOod
親愛的,那感覺真美好
never looking down
不再鄙視彼此
and righT tHere whEre we Stood
而我們所在之地
was Holy ground
是聖潔之地

spinning like girl in a brand new dress we had this big wide city all tO ourselves
像穿著新洋裝的女孩原地旋繞 我們擁有這個又大又寬廣的城市
We block the noise with the sound of “I need you”
我們用「我需要你」阻隔震耳欲聾的噪音
aNd for the first time i had Something to lose
第一次感到我又充滿勇氣
and i guess we fell apart in the usual way
我猜我們用一貫的方式瓦解彼此
and the story's got Dust on every page
故事的每一頁都充滿塵埃
but sometimes i wonder how you think about it now
有時我會想知道你現在的想法
and i see your face in every crowd
我總在人群中 看見你的臉龐

cause darling it was good
親愛的,那感覺真美好
never looking down
不再鄙視彼此
and right there where we stood
而我們所在之地
was holy ground ladynerdy.blogspot.tw
是聖潔之地

tonight i’m gonna dance
今夜我要跳舞
for all that we've been through
為我們過往的一切所舞
but i don't want to dance
但我不想獨舞
if i’m not dancing with you
我要你和我共舞
tonight i’m gonna dance
今夜我要跳舞
like you were in this room
好似你在這裡
but i don't want to dance
但我不想獨舞
if i’m not dancing with you
我要你和我共舞

ladynerdy.blogspot.tw it was good
感覺很好
never looking down
不再鄙視彼此
and right there where we stood
而我們所在之地
was holy ground
是一片聖地

tonight i’m gonna dance
今夜我要跳舞
for all that we've been through
為我們過往的一切所舞
but i don't want to dance
但我不想要獨舞
if i’m not dancing with you
我要你和我共舞
tonight i’m gonna dance
今夜我要跳舞
like you were in this room
好似你在這裡
but i don't want to dance
但我不想要獨舞
if i’m not dancing with you
我要你和我共舞

*20160512 校訂
*20171207 校訂
*20180815 校訂

5 則留言:

  1. 我發現這篇東東是有一個隱藏的信息~
    把每個大寫英文字母拼起來
    WHEN YOU CAME TO THE SHOIN
    SD? 這是甚麼?

    回覆刪除
    回覆
    1. 是Joe Jonas跟Taylor分手後,首次到Taylor的演唱會欣賞表演!
      算是兩人的破冰

      刪除
  2. Lord只是說天啊
    Lord it took me away翻
    天啊那讓我回想的出神
    我國文也不是很好~
    期待版主潤飾!

    回覆刪除

謝謝你們的支持
只想讓大家知道
就算我沒有回覆
每個留言我都有看到:)
翻譯有錯誤還請多多指教喔!