2013年8月5日 星期一

Taylor Swift - Mean 中文翻譯歌詞



Taylor Swift - Mean
泰勒絲 - Mean

Written by Taylor Swift



You, with your words like knives and swords and weapons that you use against me
你的言語像是刀子跟利劍刺傷了我
You have knocked me off my feet again got me feeling like I'm nothing
你使勁衝撞我,讓我覺得沒存在感
You, with your voice like nails on a chalkboard, calling me out when I'm wounded
你的聲音像指甲刮黑板,對傷痕累累的我挑釁
You, pickin' on the weaker man ladynerdy
你挑軟柿子吃

Well, you can take me down with just one single blow
好吧,你用那些小伎倆可以輕易擊倒我
But you don't know what you don't know
但你還不知道那些你不知道的

Someday I'll be living in a big old city
有天我會住在寬闊的偉大城市
And all you're ever gonna be is mean
而你們只會變得尖酸又刻薄
Someday I'll be big enough so you can't hit me
有天我會強壯得讓你沒辦法欺負我
And all you're ever gonna be is mean
而你們只會變得尖酸又刻薄

Why you gotta be so mean?
你為什麼要那麼刻薄?

You, with your switching sides and your walk-by lies and your humiliation
你是牆頭草、說謊精、自取其辱
You, have pointed out my flaws again as if I don't already see them
你控訴我的缺點,以為我不知道自己不完美
I'll walk with my head down trying to block you out 'cause I'll never impress you
我走路頭低低,為了不引起你注意
I just wanna feel okay again
我只想要感覺舒坦些

I'll bet you got pushed around, ladynerdy somebody made you cold
我想你也曾被霸凌,你才會變成這樣
But the cycle ends right now 'cause you can't lead me down that road
但這惡性循環就要中止了,因為我不會走上你的後路
And you don't know what you don't know
你還不知道那些你不知道的

Someday I'll be living in a big old city
有天我會住在寬闊的偉大城市
And all you're ever gonna be is mean
而你們只會變得尖酸又刻薄
Someday I'll be big enough so you can't hit me
有天我會強壯得讓你沒辦法欺負我
And all you're ever gonna be is mean
而你們只會變得尖酸又刻薄

Why you gotta be so mean?
你為什麼要那麼刻薄?

And I can see you years from now in a bar, talking over a football game
我可以預見幾年過後,你在酒吧高談闊論着足球賽
With that same big loud opinion but nobody's listening
根本沒人在聽你那跳針的評論
Washed up and ranting ladynerdy about the same old bitter things
滔滔不絕的說著老調重彈的舊事
Drunk and grumbling on about how I can't sing
喝得醉醺醺 抱怨我不會唱歌

But all you are is mean
你們只會變得尖酸又刻薄
All you are is mean and a liar and pathetic and alone in life
你們只會變成一個刻薄、愛說謊、可悲的孤獨老人
And mean, and mean, and mean, and mean
真刻薄 太刻薄 太刻薄 太刻薄

Someday I'll be living in a big old city
有天我會住在寬闊的偉大城市
And all you're ever gonna be is mean
而你們只會變得尖酸又刻薄
Someday I'll be big enough so you can't hit me
有天我會強壯得讓你沒辦法欺負我
And all you're ever gonna be is mean
而你們只會變得尖酸又刻薄

Why you gotta be so mean?
你為什麼要那麼刻薄?

Someday, I'll be, living in a big old city
有天我會住在寬闊的偉大城市
(Why you gotta be so mean?)
你為什麼要那麼刻薄?
And all you're ever gonna be is mean
而你們只會變得尖酸又刻薄
(Why you gotta be so mean?)
你為什麼要那麼刻薄?
Someday, I'll be big enough so you can't hit me
有天我會強壯得讓你沒辦法欺負我
(Why you gotta be so mean?)
你為什麼要那麼刻薄?
And all you're ever gonna be is mean
而你們只會變得尖酸又刻薄
Why you gotta be so mean?
你為什麼要那麼刻薄?

2 則留言:

謝謝你們的支持
只想讓大家知道
就算我沒有回覆
每個留言我都有看到:)
翻譯有錯誤還請多多指教喔!