2014年9月2日 星期二

Taylor Swift - The Outside 中文翻譯歌詞


Taylor Swift - The Outside
圈外
Written by Taylor Swift




I didn't know what I would find
我在找一個理由
When I went looking for a reason, I know
我卻不知道我會找到什麼,我知道
I didn't read between the lines
我不懂字裡行間的意義
And, baby, I've got nowhere to go
寶貝,我無處可去
I tried to take the road less traveled by
我試著用別的方法
But nothing seems to work the first few times
但頭幾次似乎沒什麼用
Am I right?
我這麼做對嗎?

So how can I ever try to be better?
所以我如何能讓大家接受我?
Nobody ever lets me in
每個人都拒我于千里之外
I can still see you, this ain't the best view
我還是能遠遠看著你們
On the outside looking in
看著自己被排擠在外
I've been a lot of lonely places
我總是孤單一人
I've never been on the outside
我走不出圈圈之外

You saw me there, but never knew
你冷眼旁觀 卻不曉得
I would give it all up to be
我願意交換所有
A part of this, a part of you
成為你們的一份子 成為一部分的你們
And now it's all too late so you see
而現在一切太遲,所以你會發現
You could've helped if you had wanted to
你如果想幫忙的話大可拉我一把
But no one notices until it's too late to do anything
但無人察覺 直到為時已晚

So how can I ever try to be better?
所以我如何能讓大家接受我?
Nobody ever lets me in
每個人都拒我于千里之外
I can still see you, this ain't the best view
我還是能遠遠看著你們
On the outside looking in
看著自己被排擠在外
I've been a lot of lonely places
我總是孤單一人
I've never been on the outside
我走不出圈圈之外

*這首曲子是Taylor敘述在她學生時期,其他同學都是小團體,她曾經嘗試加入卻總被拒絕的心情寫照。

2 則留言:

謝謝你們的支持
只想讓大家知道
就算我沒有回覆
每個留言我都有看到:)
翻譯有錯誤還請多多指教喔!