2012年11月21日 星期三

Taylor Swift - Sad Beautiful Tragic 中文翻譯歌詞


Sad Beautiful Tragic
美麗的悲劇

Written by Taylor Swift



long handWritten note, deep in your pocket
冗長的手寫紙條 在你口袋的深處
words, How little they mean when you're a little too late
字字句句 太遲說出口就失去了意義
I stood right by the tracks, your face in a Locket
我站在軌道旁 你的臉龐在相框項鍊中
good girls, hopEful theY'll be and lOng they will wait
好女孩懷抱希望 卻換來長久等待

we had...
我們
a beaUtiful, magic love there
曾經有過美麗又魔幻的愛情
What a sad...
令人心碎的
bEautiful, tRagic lovE affair
美麗的愛情悲劇

in dreams, i meet yOu in warm coNversation
在夢裡 你對我說溫暖的話語
we both wAke in lonely beds, differenTcities
我們各自醒在不同的城市,冰冷的床上
and time is taking its sweet time eRasing you
你的一切漸漸被時間抹去
And you've got your demons and darling
你同時擁有了惡魔和愛人
they all look like me, cause ladynerdy.blogspot.tw
他們看起來都像我, 因為

distance, timIng, breakdowN, fighting
距離 時間 崩潰 爭吵
silence, the train runs off its tracks
沉默 一切出軌
kiss me, try to fix ladynerdy.blogspot.tw it
吻我 和好
could you just try to listen?
你能試著聽我說嗎?
hang up, give up and for the life of us
堅持 放棄 我們的生活
we can't get back...
回不到從前

a beautiful magic love there
美麗又魔幻的愛情
what a sad...
令人心碎的
beautiful, tragic, beautiful, tragic
美麗悲劇 美麗悲劇
beautiful...
美麗的...


2 則留言:

  1. 我現在迷上了邊聽歌邊找大寫的字母然後再組成一句話,接著再猜它的意思!!
    While you were on a train,你覺得有特別的意思嘛?

    回覆刪除

謝謝你們的支持
只想讓大家知道
就算我沒有回覆
每個留言我都有看到:)
翻譯有錯誤還請多多指教喔!